dagis och sjukdom

när man får sitt andra barn
så har barn nr.1 rätt att gå på dagis
full tid i en månad efter förlossningen.
eftersom Minea kom för tidigt så fick vi längre tid, alltså till 5 aug.
han var på dagis första veckan
då vi låg på sjukhuset och sen har
han varit hemma med mig.
gissa om det varit tufft?
ena med kolik och andra med
en energi utan dess like..
nu började han äntligen på sitt gamla
dagis idag, jägargården.
det blir alltså 15 timmar/vecka
från och med nu.
och herregud vad lugnt det blev
här hemma. jag är så ovan med
tystheten..
varför han varit hemma med mig är för att dagiset haft vikarier nu under sommaren och Julian har inte varit speciellt mycket på dedär dagiset så jag kände att det vore bättre att ha han hemma så han får vara med och lära känna Minea osv..
men, jag skulle aldrig göra om det!!
nu ska jag vila, har gått och blivit lite krasslig såhär lagom till hösten.
roligare liv...
förresten ingen som behöver en babysitter? vi köpte ju en med gung och vibratorfunktion istället så den här är
knappt använd.


Kommentarer
Postat av: Marre

vad ska ni ha för babysittern?

2012-09-03 @ 08:29:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0