het debatt dehär med amning

jag blir så himla less. jag har suttit och läst massa debatter om amning. ska man, ska man inte? osv.. många tycker det är en del av naturen, vill man sitt barns bästa så borde man amma. inte ge konstgjord mjölk när vi kvinnor faktiskt har egen. men det finns ju hjälp att få, om man inte kan eller vill amma sitt barn. får man inte ta del av den då? det är naturligt att föda också, då borde man inte använda bedövning som en hjälp eftersom det inte är 'naturligt' dumheter! klart varenda mamma i världen ska kunna välja det som känns bäst eftersom möjligheterna faktiskt finns. jag ammade Julian i någon vecka, sen ville jag inte mer. Minea ville jag amma till en början, men jag kände mig alltid stressad över amningen. jag trivs inte med att sitta med bröstet fritt inför andra. punkt! jag borde inte behöva förklara varför jag slutar amma nu heller, men det känns som att jag måste. Christian köpte en pump till mig så att jag skulle kunna sova mer än två timmar åt gången. när Minea sedan fått flaskan vägrade hon att suga på mitt bröst. helt förkrossad blev jag verkligen inte över det utan fortsatte pumpa inför varje mål. när jag inte hann fylla en flaska innan matning blev jag stressad och köpte ersättning så jag kunde komma ikapp. nu ska hon äta alltmer och att pumpa hela tiden tar på krafterna. jag har blivit less och slutar därför nu. JAG mår mycket bättre av att få ge ersättning på flaska och skäms inte över det. jag känner mig heller inte som en dålig mamma bara för att jag inte ger mitt barn 'det absolut bästa, och nyttigaste för barnet' jag mår bra och då gör mina barn också det. är inte DET allra viktigast? sen att säga att man inte vill sitt barn det allra bästa är bara sinnessjukt! klart jag vill henne allt gott här i världen, det är just därför som jag lägger ner med pumpningen eftersom att jag bara mådde sämre utav det. jag är en grym mamma. jag dricker aldrig inför mina barn. jag ger dom kläder och mat på bordet. jag ger dom kärlek och närhet vareviga dag. jag älskar dom mest av allt. MEN, jag väljer att inte amma i 6 mån vilket är rekomendationerna och är det någon som har något emot det så backa undan. jag tänker inte må dåligt över mina val. boooyahhh!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0