2012-06-02

i vecka 29 var jag in på förlossningen
pga smärta i magen. då la dom
in mig över natten och jag fick
ett rum på bb.
då fick jag träffa en barnmorska
som var hemsk. jag ogillade henne
skarpt och det var uppenbart att denna
kvinna jobbade på helt fel ställe.

till min bm i torvalla sa jag att jag
aldrig ville stöta på henne igen.
min bm undrade varför och jag förklarade. jag bad henne 'porta'
denna kvinna från min förlossning så
jag bad henne skriva det i min journal.

i onsdags ville jag upp tidigt och duscha efter operationen.
Christian säger åt någon och dom säger att jag ska få hjälp med att ta mig ur sängen osv.

in på vårat rum kommer denna hemska
kvinna och Christian kände först inte igen henne. när dom sedan skakade hand kom han på direkt.

jag som låg med ryggen emot
sträckte upp handen för att hälsa.
när hon står bredvid och sträcker ut
sin hand mot min så tar jag genast
ner handen och ber henne lämna rummet. vi kallar henne K och såhär var våran lilla diskussion.

jag - nej, jag vill byta barnmorska.
k - jaha?
jag - ja, du är inte välkommen här. gå ut!!
k - ne nu förstår jag inte??
jag - ne men jag vill inte ha dig bara, kan du gå ut härifrån?
k - ne nu måste jag tänka..
christian - gör det utanför. gå ut nu!
k - vad har jag gjort?
christian - ja vi kommer inte överens helt enkelt så nu får du ta och gå ut.
jag - det ska stå i min journal att du
inte får komma in så jag vill att du går!!
k - konstigt, hmmm nu måste jag tänka.
jag - ja men gör det utanför!!!!
k - ne nu förstår jag inte, jag ska gå och kolla...

hon är en hemsk människa därav
min hårdhet mot henne.

igår var jag återigen ner på bb
för att få en spruta. (ska ta den i sju dagar) och sitter och väntar på någon som kan ta den åt mig.
självklart kommer K i korridoren
och frågar om jag ska ta spruta.

k - ska du ta spruta?
jag - ja
k - bra, då kan du följa med här.
jag - nä jag vill att någonannan tar den!
k - a men det är bara jag här.
jag - happ, men då väntar jag.

jag vägrar ta emot vård av henne.
hon är hemsk. jag har aldrig stött på
en liknande människa i mitt liv.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Helt rätt! Jag ha ju själv haft henne som barnmorska och jag vet hur hemsk hon är! Stå på er..

2012-06-02 @ 18:43:38
URL: http://.macknow.blogg.se/
Postat av: Matilda

Usch jag lider med dig/er som träffat henne, känner mig ganska säker på att det är samma hemska "dam" som vi stötte på när jag väntade Eliaz, fruktansvärt vidrig!! Hon fick inte komma i närheten av oss under vår vistelse på förlossning/bb. Det glädjen mig att lilla gumman blivit bättre, vilken kämpe <3 många kramar till er!

2012-06-03 @ 10:58:47
URL: http://Tildam.blogspot.com
Postat av: Linda

Undra om det kan vara samma människa som förlöste Milton. Kommer ej ihåg vad hon heter men jag hade ingen bra upplevelse om man säger så. Bra att du står på dig!

2012-06-03 @ 22:11:51
URL: http://jagochmina.blogg.se/
Postat av: Kicki

Usch!!! Jag önskar att jag var/är lika stark som du!! Jag önskar att jag hade sagt emot!!

Det stod... vissa saker som jag inte vill gå in på här, i min journal med!... men som Absolut inte respekterades!.. och jag grät!.. Och mådde inte bra. Och Önskade mig mod att säga ifrån.

Det är en grym gåva! Starkt jobbat!!!

2012-06-21 @ 21:15:09
URL: http://ekogatan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0