det är aldrig försent!

alla misslyckanden av
viktnedgång i mitt liv har grundats
i ren okunskap och en ovilja
i att "offra" allt gott i matväg.
jag gick på pass, åt som vanligt
och ingenting hände så jag tappade
lusten. sen har jag druckit shakes
och tränat, men att ständigt
gå hungrig kändes helt fel
så det gick bara inte.

"varje ny dag är en chans
att förändra ditt liv"
och så är det verkligen.
ja, jag har fått höra ett flertal gånger
"vad ska få dig att klara detta den här
gången då?"
och nu kan jag svara - kunskap!
jag hade viljan lika mycket
då som nu. men nu vet jag så himla
mycket mer om allt.

mitt största mål är att känna
mig självsäker och stolt över
min kropp igen.
när jag börjar söka jobb vill jag
visa vem jag är utan att sitta
och skämmas över en kropp jag
inte trivs i och som speglar av
sig i min personlighet.

min lite "okända" dröm har länge
varit att få jobba i en klädaffär.
jag vet att jag skulle passa in så
himla bra. men kroppen har
hindrat mig. vad ska jag ha på mig?
hur ska jag kunna sälja
kläder om jag själv bara får
på mig ett par leggings?

så DÄR har vi min största drivkraft.
jag vill gå in och sälja mig på
en jobbintervju och gå rak i min rygg!
jag är en envis människa med en stor
vilja. jag har allting jag
behöver för att lyckas, en gång för alla.

det kommer inte bli lätt.
jag kommer få kämpa som attan.
och en annan skillnad nu från då
är att jag låter det ta tid.
förändringen sker inte över en natt
vilket jag nästan trodde förut.
men jag är så redo jag någonsin
kan bli på min näst största utmaning
här i livet. (den största var ju såklart
att få barn som nittonåring)


Kommentarer
Postat av: Nina

allting går med en vilja av stål!

2012-11-14 @ 13:36:10
URL: http://anewerainlife.wordpress.com
Postat av: Nina

allting går med en vilja av stål!

2012-11-14 @ 13:36:10
URL: http://anewerainlife.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0