det är en daglig kamp

jag har alltid haft en fucked up
relation till mat.
den har funnits då alla andra
svikit, i vått och torrt liksom.

precis som för människor
med alkohol eller drogmissbruk
måste jag alltid kämpa.
dom kan ju sluta med skiten men
jag måste ju få i mig föda.
"det är bara att sluta äta glass, godis osv"
kan du tycka kanske.
för mig handlar det om så mycket mer.
min relation till mat går genom
mina känslor. jag äter när jag är
ledsen, jag äter när jag är glad, & jag
äter när det finns något att fira osv.

vi kan inte köpa hem ett glasspaket
och tro att det ska räcka några
veckor. då äter jag minst en skål
varenda dag. därför köper vi ingen
glass. det går bara inte.
det är ännu jobbigare då jag har
en sockertokig sambo som
gärna äter något gott om kvällarna.
jag får stå emot så många gånger
men ibland trillar även jag dit.
jag har sagt åt honom att bara
köpa på helgerna för då handlar det
om en dag jag ska ta mig igenom
inte 7. han har ju turen att inget
sätter sig på kroppen, men han
ser nog inte helt okej ut på insidan.

jag kommer få "återfall" och
äta skitsaker när jag inte borde.
men jag ger inte upp bara för att
jag gör misstag. det är bara
att fortsätta fokusera på målet.

jag vet att jag kan!


Kommentarer
Postat av: ♥ Tirja ♥

Vi är så lika i det där, jag har klarat mig från missbruk, både alkohol och droger ( pappa är alkis och jag hade förhållande med en pundare + att jag är en beroende person) men sockret och jag, vi är verkligen bästa vänner!
Jag kämpar verkligen nu, och va juuu sååååå glad att jag tagit mig under 90 kg nu, men det har jag nog lyckats gått upp idag :( Så imorgon blir det zumban även om det inte är så mycke träning så rör man iaf på sig och ska försöka ta mig på gymmet på fredag!
Och inget gotta i helgen, idag fick bli min ätar dag istället!

Det är så jobbigt, fast jag verkligen vill, men det där jävla förbannade sockersuget, jag kan inte stå emot när jag inte är hemma och har koll, nu va jag borta hela dagen och hjälpte en kompis flyttstäda!
Nollkoll och kaos på en gång :(
Men jag ska försöka att inte tappa gnistan nu, man måste få falla ibland, bara det inte blir för ofta :)

Tycker du är superduktig gumman!

2012-11-28 @ 20:47:16
URL: http://tirja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0