det kommer bli så himla roligt

ja den dagen då jag slänger
upp mina för & efter - bilder
kommer bli riktigt rolig.
då ska alla få se hur jag
"egentligen" ser ut.
att jag är fin som många ofta påpekar
när jag ska gå ner i vikt
tackar jag för.
men min kropp är allt annat än en
skönhet. mitt bmi ligger på fetma
så ja jag är en tjockis.

jag får alltid förklara för
folk som "tycker jag är fin som jag är"
att detta inte handlar om hur fin
jag är. detta handlar om min
hälsa. och dom som säger så
skulle aldrig vilja ha min kropp
så VARFÖR skulle jag?
varför ska jag nöja mig?

jag är 163 cm lång och
väger snart 100kg.
ni fattar själva att det inte
är sunt någonstans.

jag orkar ingenting, jag kan aldrig
få på mig något annat än leggings
och mina mammatröjor längre.
och jag vill inte gå på "big&beauty"
för att handla kläder...

så nu tar vi detta igen!
går jag ner till 75kg och
är nöjd, låt mig va!
vill jag gå ner till 55kg
och är nöjd då så ska ni också
låta mig va!
hur långa är ni?
vad väger ni?
granska er själva innan
ni säger hur mycket jag ska väga
utan att se "sjuk" ut osv....
jag är kort, min vikt kan faktiskt
vara 55 kg utan problem.
men eftersom det var år och dar sedan
jag vägde det så säger folk att
"det inte skulle vara den Marielle
jag känner" "du ska se ut sådär"
nä, och detta är INTE den Marielle
jag känner. hon ska inte vara tjock
och ha ett bmi som ligger på fetma.

det du gör min din kropp
är helt upp till dig, så hur fin jag
än må tycks vara i min
kurviga figur så är det inte du
som behöver gå runt i slafsiga
kläder och aldrig orka gå i trappor.
det är jag och min kropp.

nu orkar jag inte ta detta fler gånger.
eftersom ingen kommenterat
min viktuppgång så ska ni
inte heller kommentera min
viktnedgång.
jag går ner hur mycket jag vill
och kan. sen får vi se när jag
är nöjd! thats it.


Kommentarer
Postat av: Sunniva

Haha, mitt i prick. Jag vill också kunna springa och jag vill kunna ha vanliga tröjor utan att mina tuttar är allt man ser. "Men du är ju inte du utan dina tuttar". Juste, det är ju DÄR personligheten sitter..

2012-11-12 @ 15:16:49
URL: http://sunniva.blogg.se
Postat av: emame

Marielle! Under tiden jag lärde känna dig och dessförinnan när jag bara visste vem du var så tyckte jag alltid att du var en fin tjej.
Men det finaste med dig har inte med din kropp eller ditt BMI att göra.
Du har alltid haft en utstrålning och en pigg blick som gör dig vacker i alla ljus (eller kroppshyddor om man så vill).

Om du vill gå ner i vikt för att behålla samma pigga blick och utstrålning så förstår jag inte vad folk hakar upp sig på. Framförallt när ditt mål är att gå mot ett hälsosammare du. Snarare misstänker jag att människor reagerar som du beskrev där uppe eftersom att du TAR TAG i problemet och att många andra själva önskar att dom själva gjorde det.

Min teori grundar sig lite i det skämtsamma citatet "God, if you can't make me thin, please make all my friends fat". Det är så jag ser framför mig att dom tänker. Nu när du har tagit tag i ditt liv måste dom stå kvar och se på eller också ta tag i det själva ;)
Gör vad som är bäst för ditt välmående och din utstrålning så kommer du må bäst.
/emsi

2012-11-12 @ 17:42:50
Postat av: ♥ Tirja ♥

Som Emame ^
Säger det sitter ju mest i avundsjuka tror jag!

När jag gick ner efter Isak fick jag höra från flera håll, nej men inte ska du gå ner mer nu, du är ju smal (Ööööh jag hade fortfarande 20!!!! jävla kg ner till normalvikt). Från BARA överviktiga personer!
Sen vart jag ju gravid igen och gick upp så nu står jag på samma ställe som jag gjorde för 2 år sen ungefär, skiljer 2 kg ;)

DU är så sjukt fin i dig själv, det hymlar jag inte med alls. Du har ett jätte fint ansikte, men mest av allt har du en fantastisk personlighet som lyser igenom helt! Det gör dig bland dom vackraste personer jag känner! Trots det lilla jag träffat dig!

Vi ska nog visa alla båda två, det här blir min andra resa, men nog fan ska vi klara av det här! Sen kan vi stå där och räcka mitten fingret åt dom!

2012-11-12 @ 23:08:21
URL: http://tirja.blogg.se/
Postat av: Lina

Vad bra du skriver Marielle! Verkligen sant och inspirerande! Istället för att säga till någon "du är fin som du är" kan man ju peppa personen med att säga "kom igen, kämpa på, fan vad bra du gör det!" håller med till 110%! Kram

2012-11-14 @ 14:10:42
URL: http://linamariellpedersen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0