herregud vad sent det blev..

Minea har betett sig annorlunda
dom senaste dagarna.
vet inte om det är tänder påväg
eller vad det kan vara..
hon är otröstlig och skriker
i princip hela kvällarna.
väldigt jobbigt!
hon somnade strax efter elva
och då satte jag mig vid datorn
och kikade på filmen tusen gånger
starkare. har sett den förut men
jag kunde ändå inte slita mig.
känner igen mig rätt mycket
från skoltiden och hur lärarna
betedde sig. river upp
gamla sår och allt jävla svek
jag fått utstå....

jag blir så förbannad.
skulle vilja prata med min gamla rektor
och be honom dra åt helvete.
likaså kuratorn och alla andra
vuxna som bara lät allting
rinna ur sanden.

jag har skrivit om vad som hände
mig den där dagen i åttonde klass
här i bloggen förut, och jag vill
inte verka tjatig men det som
många kanske glömt minns
jag som igår..
fyfan vad besviken jag är, fortfarande.
efter så jävla många år.
det kanske är de som fått mig
att bli den jag är idag.
tjejen som aldrig mer kommer
hålla käften.
mamman som aldrig kommer
sluta kämpa om hennes barn
far illa på något vis.
och människan som alltid kommer
lägga sig i sånt som ingenannan
bryr sig om..


Kommentarer
Postat av: Andrea

jag tycker att du ska skriva om det och skicka till länstidningarna, mittnytt och till skolans rektor.
mittnytt (tror jag det är iaf) har påbörjat en serie om mobbing inom skolan... det du utsattes för är grov mobbing av skolans vuxna och snorungen...
u the best mary! <3

2012-11-22 @ 00:47:55
URL: http://adaliabjork.blogg.se
Postat av: Emelie

P4 Jämtland jobbar just nu med vuxna som mobbas på sin arbetsplats, varför inte skriva till dom och ta upp att du praktiskt taget mobbades av vuxna när du gick skola??

2012-11-22 @ 04:25:05
URL: http://emie.webblogg.se
Postat av: Emelie

P4 Jämtland jobbar just nu med vuxna som mobbas på sin arbetsplats, varför inte skriva till dom och ta upp att du praktiskt taget mobbades av vuxna när du gick skola??

2012-11-22 @ 04:25:06
URL: http://emie.webblogg.se
Postat av: Anonym

Vad vare som hände?om du vill berätta igen..Du har iallafall världens bästa blogg!:-)

2012-11-22 @ 06:00:55
Postat av: MarielleGrääs

tack, vad gulliga ni är <3

det som hände var att
jag blev sexuellt ofredad av
en kille i samma ålder som mig.
inför en massa människor på
skolan drog han ner mig i golvet, körde
in handen innanför mina trosor och
drog fingrarna i mitt underliv.
han ställde sig sedan upp och
skrek att det luktade fitta osv och körde
upp fingrarna i ansiktet på folk
och bad dom lukta.

min fritidsledare blev tokig då jag
berättade och gick genast upp
till rektorn. polisen kom, följt av
socialen och min mamma.
det blev förhör, och eftersom jag
jobbade på gården så sa fritidsledaren
att han skulle bli avstängd därifrån
så länge jag önskade..
jag skulle få en kontaktperson att
prata med plus att vi skulle gå på
möten med soc.

två veckor efter händelsen började
folk tycka synd om honom och
rektorn kallade in mig på sitt rum.
tidigare den dagen hade hans föräldrar
varit dit och velat stryka ett streck över
det hela eftersom han skulle söka
gymnasium på annan ort, och detta
inte kunde stå med i några papper.
rektorn höll med och bad mig
lämna detta bakom mig, och sa att
det räckte med avstängningen nu.
kuratorn som var med under samtalet
höll med och jag kunde "prata ut" hos
henne senare om jag ville.
han blev offret, alla började tycka
synd om honom helt plötsligt.
i endast två veckor hade jag haft
en fristad där han inte var välkommen.
men nu tyckte alla att jag "straffat"
honom nog länge och han var återigen
välkommen in på gårn.
jag fick ingen kontaktperson
som jag blivit lovad, inte heller
några samtal hos soc med våra
familjer skedde. jag skulle bara
glömma alltihopa och gå vidare.

det är förjävligt att man som 14åring
ska bli sviken av vuxna människor
på det här sättet. tänk om detta
skett bland personalen istället?
jävlar vilken uppståndelse det skulle blivit.
nu var det "bara" jag som blivit drabbad
och tydligen ville ingen kämpa
för att ta detta vidare.
skolan var väl rädd att få dåligt rykte
eller något, vad vet jag.

2012-11-22 @ 11:38:52
URL: http://mariellegraas.blogg.se
Postat av: Anonym

Herregud,finner typ inga ord. Jag har länge tyckt att du verkar vara en väldigt starkt person som kämpar på och det här fick mig att tycka att du är ännu starkare.Det borde finnas fler som dig:-) Ha en jättebra kväll och sluta aldrig blogga!!:-)

2012-11-26 @ 20:34:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0