jag vet att människor menar väl.

MEN jag stör mig så otroligt mycket på
när folk säger "det kommer gå så bra"
hur kan man uttala sig om något man
inte har en jävla aning om?

när Minea låg sjuk visste varken vi
eller läkarna något om hennes framtid
ändå skrev folk "det kommer gå bra Marielle" men då tänker jag såhär.
om hon hade dött då? vad hade dom
skrivit då? "ojdå, det gick inte
så bra det här"?

när inte ens läkarna kan säga att det
kommer gå bra, hur kan alla andra
då göra det?
SJÄLVKLART vill man ju att allt
ska gå bra, men skriv inte detta som
att du redan vet när du egentligen
inte har någon aning alls..

skulle Julian eller Minea få
någon allvarlig sjukdom
så skulle jag bli
förbannad om folk började skriva
ett sådant påstående.

"jag hoppas verkligen att det går bra"
är en mer passande mening
enligt mitt tycke.

så nu vet ni vad jag tycker om
det också. bra! pusss.


Kommentarer
Postat av: emma

Precis så känner jag också!
Jag blir lika irriterad. låter precis som om de inte bry sig egentligen. Det är varken tröstande eller nödvändigt. Blir egentligen bara värre.
Folk ska säga i sådana situationer " Fan vad sugit!! Hoppas det går bra, hör av dig om du behöver prata!"

2012-11-08 @ 18:38:16
URL: http://emmaosfiewiberg.blogg.se
Postat av: Kicki

Man säger det ju bara av välvilja som sagt.. men jag förstår vad du menar! Hoppas att jag inte säger så :P

2012-11-08 @ 18:52:45
URL: http://ekogatan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0