på tal om morötter

man måste ju (iallafall jag)
ha morötter som pushar en
längs vägen.
jag har många, en påse full som
jag ska göra mig värdig att få ta del av.
jag vet bara inte hur jag ska
lägga upp det.
det finns många saker som jag
inte känt mig redo för att göra
som överviktig.

exempelvis fler & större tatueringar
(har en som jag fick
av min bror som 17-åring)
springa göteborgsvarvet,
bleka tänderna, få naglarna fixade,
paddla & klättra med familjen,
köpa massa nya kläder (vilket är ganska
uppenbart att jag behöver om jag blir mindre), gå på badhuset, gå till frissan
och göra en total makeover, spa, och
hoppa fallskärm.

vissa grejer är större än andra,
några dyrare men allting är
ju möjligt.
jag är fullt medveten om att jag
kan göra detta nu, det är inte grejen.
jag vill ha gjort mig förtjänt av det.
och sen vill jag inte tatuera mig
vid revbenen så länge jag är överviktig
till exempel.

dessa grejer vill jag göra
allt eftersom jag minskar i vikt
och omfång. cm är ju egentligen
det som spelar mest roll och inte
den där dumma vågen.
det är bara logiskt att om jag minskar
i cm förlorar jag garanterat lite i vikt också. men jag kommer aldrig
någonsin (efter allt jag lärt mig hittills)
stirra mig blind på vågen.

det känns bra. äntligen är jag
igång igen. nu krävs planering och
tålamod. mina sämsta sidor men
som så småningom kommer
bli mina bästa.
Let's do this!


Kommentarer
Postat av: Malin

Jag tror på dig finis!

Nu kör vi :)

2012-11-11 @ 20:51:55
URL: http://www.neverwithoutu.blogg.se
Postat av: Rebecca

jag tror på dig,
med din styrka klarar du allt (du borde, & jag håller alla tummar & tår för dig).
stort lycka till, marielle.
jag ser upp till dig, och det vet du :)
du får mig att pusha mig själv: TACK <3

2012-11-11 @ 21:00:00
URL: http://becck.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0