skitlack på skitsnack

när fan ska folk fatta?
jag hatar när någon berättar något
för mig om någon annan.
ett exempel kan vara -

"visste du att Frida har sillisar Marielle?"
"nä, hur vet du det"
"amen Johanna du vet, hennes bästa kompis sa det till mig"

här skulle jag kunna vara så dum att
jag fullständigt litar på detta påstående.
för det är just vad det är, så länge jag inte tagit reda på fakta själv.
och sen sprider detta vidare som en löpeld. jag gjorde det förr.
men nu frågar jag istället denna
Frida om hon har sillisar, eller så håller jag käften tills jag verkligen sett eller hört hon säga detta själv!!

jag orkar inte lyssna längre.
jag stänger av helt när någon drar
igång och ska "skvallra"
jag bryr mig inte.

men nästa gång ni klagar
över att folk snackar skit så granska
förfan er själva och erat beteende!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0