dålig update...

jag är urusel på att uppdatera
bloggen. men livet som tvåbarnsmamma är allt annat än lugnt.
oftast när Minea sover så passar jag
på att städa, tvätta, fixa disk eller
umgås med Julian.
nu när jag varit sjuk så har jag
vilat rätt mycket på dagarna och
städat och fixat på kvällarna.
i lördags var jag så dålig att jag
seriöst trodde jag skulle kolavippa.
sist jag sån feber var jag liten
flicka. nu låg jag och grät av
smärtan som ilade i kroppen,
sängen kändes
som om den flöt på vatten &
jag sa till Christian att jag hellre
ville dö....
jag tog mig igenom natten
utan Alvedon då vi inte hade
det hemma. sov otroligt dåligt
och feberyrade. eftersom vi fått
låna bil över helgen erbjöd sig
Christian att åka och köpa
någon form av smärtstillande, men
tanken på att Minea kanske skulle
vakna när han var borta gjorde att
jag hellre låg och kved.
toalettbesöken var svåra då det
pirrade i knäväcken när jag gick,
trodde jag skulle ramla ihop varje gång.
jag kan uppriktigt säga att jag aldrig
i hela mitt liv varit så sjuk.

hade precis alla symptom
för influensa, så det blir nog till
att vaccinera sig nästa år..
jag som alltid sagt att den skiten
inte skulle kunna drabba mig, och
att vaccin skulle vara helt onödigt.
men dedär vill jag aldrig uppleva igen.

nog om sjukdom och tråkigheter.
igår kom min älskade lillebror
hit från Norge. han och Nina tog
bussen och anlände vid 11 på
söndagsmorgonen.
han och Minea fick äntligen mötas
för första gången vilket värmde
mitt hjärta oerhört mycket.

vi bestämde oss att åka på Ikea
trots att jag var klen, men med
smärtstillande i kroppen gick det
rätt bra ändå. jag slapp åka rullstol
vilket jag hade trott jag skulle
behöva göra.
André & Nina säger till mig
och Christian att dom betalar
det vi vill handla, som en tidigt julklapp.
detta uppskattades sjukt mycket
då det varit en jobbig ekonomisk
situation för oss nu med strul
av försäkringskassan och diverse
utgifter vi inte riktigt räknat med.

i fredags handlade vi väggfärg, så nu
ska vi fixa till förrådet och göra
det till extra rum med gästsäng att tillgå.
sen ska vi boka in någon helg
framöver då André & Nina kan
komma och sova här.
sen kommer det bli perfekt för oss
att kunna ta emot besök från norr.

älskar förresten att vi har Ikea
så himla nära nu.
man kan småhandla lite när
man vill istället för att behöva
handla för tusentalskronor
vid ett & samma tillfälle.
inredning och småjox är lite
av en kick för mig.
jag blir alltid så lycklig över att
kunna fixa till det mer mysigt
hemma. igår handlade vi
saker jag velat ha en längre tid
så lyckan var total vill jag lova.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0