Göteborg. ankomsten..

hej!
just nu är jag lite bitter.
visst, vi fick en lägenhet.
förstahandskontrakt & bra avstånd
till Christian's jobb.
men, som Tony Irving brukar säga.
MEN! lägenheten är ett jävla skämt.
att tapeterna är fula kan jag ta
tänkte jag. det får vi fixa.
men att det är 15 lager tapet i varenda
rum är inte okej. ett helvete till
underarbete för er som inte vet.
vilka idioter har tapetserat här?
den släpper lite varstans pga av
att det blir för mycket.
sen ringde en målare mig idag.
sovrummen ska dom tydligen tapetsera
och ville komma in i lgh.
hyresvärden har inte berättat detta
för oss och hade själva valt dom nya tapeterna. jag förklarade våran situation, att vi är i sthlm i väntan
på tåget, och rummen fulla med prylar, ni kan inte komma nu sa jag då.
han var schysst, frågade om vi själva ville välja tapeter istället
och om dom kunde komma
imorgon och börja måla taket.
sjääälvklart gubbar!
så imorgon har dom med sig
tapetkatalogen och börjar tapetseringen
på fredag. tack och lov!
resten får jag göra själv även
om det kommer bli ett helvete.
även om jag skulle vilja måla så
går det inte, tapeten kommer att släppa,
bilda bubblor osv...
sen kommer allt de andra.
handtaget i badkaret hänger
löst, hålen är alldeles för stora.
badkarskanten går inte att sätta dit
så det står löst. kylen är ny
men har stora repor på dörren.
frysen är gammal och låter, sen
går den inte att skjuta in så det
är ett stort gap mellan väggen
och frysen. (vilket man ser tydligt
då det står till vänster direkt när man
kommer in i köket)
massor av smulor i ett av skåpen,
plus ett skal från en larv.
när vi sedan drar fram diskmaskinen
kryper det några silverfiskar under
plastskyddet. flera ligger även döda..
sen när väl diskmaskinen är på
plats så är den för kort och når
inte upp till bänkskivan vilket bildar
ett gap på ca 10cm?
just det, sen är duschdraperistången
lös och hänger nu i den andra stången (vi har två som går åt olika håll)
med hjälp av klämmorna man fäster
draperiet i. sen är ventilationen
felinstallerad, (monterad)?
som plåster på såren.
det finns säkert mer som jag inte
kommer på just nu.
har ju ändå varit vaken sen 04..
nu sover vi alla i vardagsrummet
och jag får väl försöka
bli gladare tills imorgon.
näe, lite sömn på det här så...


Kommentarer
Postat av: Emelie

Du får tänka som så Marielle, att även om allt är fixat så har du något att göra på dagarna och tänk på resultatet när det blir preciiis som ni vill! :)
Det kunde vart värre! :)

2012-10-04 @ 10:06:39
URL: http://emie.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0