jag är riktigt lycklig nu!

vi bor äntligen i våran drömstad.
vi gjorde det! grejen många andra
aldrig skulle göra.
men hur många tänker inte
"åh, här skulle jag vilja bo"
och efter semestern åker man hem
och klagar över kyla, regn, tråkigt
folk, tråkig stad
"det händer aldrig något här" osv...
vi ville bo i vårat semesterparadis.
båda har alltid älskat Göteborg, men
tajmingen har aldrig hängt med.
nu kom chansen, och snabbt gick det.
lägenheten är äntligen urstädad, fin och vi börjar känna oss hemma här.
området är mysigt med många barnfamiljer. fin natur och så
nära in till nordstan, göteborgs kärna.
vi har börjat landa nu, och varje dag
säger Christian till mig
- tänk att vi bo här nu Marielle, i Göteborg. kan du fatta att vi gjorde det?
han kommer säkert fortsätta säga så
varje dag fram till jul typ, haha.
men vi är så glada att vi vågade
ta steget. jag älskar Östersund också, men Göteborg har fångat mitt
hjärta sen första gången då jag
som liten flicka var här.
då trodde jag aldrig att
jag skulle bo här som vuxen.
jag har alltid sett mig själv
som en småstadstös, &
längst in i hjärtat är jag nog det.
men här finns sååå mycket mer
än Frösö zoo, jamtli, djungelhuset & badhuset. för det var typ det
Östersund erbjöd oss som barnfamilj.
vi kände att det inte räckte, vi ville
kunna bada ute om somrarna, ha tillgång till tivoli när vi vill
och inte bara under yran.
vi ville ha större lekplatser, mer
badhus och finare parker.
sen även större chans till jobb
för min del då Christian redan
har sitt på det torra så att säga.
nä, fyfan vad jag är stolta över oss.
att vi verkligen vågade.
jag ångrar det inte en sekund
ska ni veta! men jag saknar
såklart alla hemma i norr.
det kommer någon eller något
aldrig kunna ta ifrån mig <3


Kommentarer
Postat av: Madde

Hejsan Marielle!
Jag är en tjej som just nu öppnat en ny blogg (Tröttnade på den gamla)...
Så sökte jag på lite designers till bloggar och hittade din på bloggdesign.nu!
Jag har försökt hur länge som helst nu med att klura ut vart jag skall få in mina egna bilder ngnstans i headern... Men jag får verkligen inte rätt på det..

Kan man byta ut alla bilderna i headern elr bara vissa? Du skulle möjligtvis inte vilja hjälpa mig för jag känner det blivit på tok för mkt just nu då jag suttit med detta hela dagen hehe!

Mvh// Madelen!

2012-10-14 @ 21:45:10
URL: http://madelensfamilj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0