vi älskar Göteborg!

jag är glad över att vi flyttade.
det är så himla roligt med en ny
stad, nya människor & allt man
kan göra här. det jag fortfarande
har lite svårt för är spårvagnarna.
sen denna oförmåga att vänta på
sin tur med att kliva av & på
existerar inte här.

idag skulle vi åka hem
efter att vi handlat.
jag ställer mig redo med barnvagnen
och spårvagnen kommer in.
en kvinna efter mig tränger sig
före och skyndar sig på spårvagnen
trots att flera stycken ska kliva
av först och främst.
nu hade jag tur och kom med
men hade det varit fullt hade jag
fått vänta på nästa trots att jag
var före. sånt irriterar mig verkligen.
folk är mer galna här nere och
gör allt för att komma med.
det är inte riktigt min stil
men jag är inte den som inte
skulle våga säga till.
hade vagnen varit full och
hon tagit den sista barnvagnsplatsen
som jag skulle haft så hade jag
fanimig tagit tag i henne och
bett henne backa undan.
annars finns det inte mycket att
klaga över, människorna här
är verkligen supertrevliga överlag
och staden är så himla vacker.


Kommentarer
Postat av: Emelie

måste nästan sluta läsa din blogg, blir så himla avis! hade också flyttat, om det inte vore så att jag typ inte vågar bo själv, haha.

2012-10-20 @ 02:48:48
URL: http://emie.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0