det var ett tag sedan

det värsta jag vet är när folk
säger till mig - men marielle, du
är fin precis som du är.
men den person jag blivit nu
är fan långt ifrån den jag är.
jag har alltid varit kurvig, men
ändå rätt nöjd över min kropp.
på bilderna nedan hade jag högst
5-6 kilos övervikt. nu har jag över
30 kg och det är en jävla skillnad.
varför är det så okej för någon som
väger runt 60kg att vilja gå ner
5kg, men inte för mig att gå ner över 30? då spärrar folk upp ögonen
och tycker att det vore alldeles för mycket. det finns få som faktiskt
vet min exakta vikt, och mitt BMI
ligger just nu på fetma.
i helvete att den ska
ligga där iallafall.
jag vill gå ner, så låt mig.
kom inte och säg att jag är fin
som jag är när det inte ens handlar
om mitt utseende utan mitt välmående.
jag har flera gånger pratat med
tjejer och berättat att jag vill gå ner si och så mycket. många reagerar med ett
- nemen gud, så mycket behöver du inte gå ner marielle, du ska se ut sådär, det
är liksom du.
i nästa sekund säger samma person
som högst väger 65kg att denne måste
gå ner i vikt eftersom den personen
inte känner igen sig själv.
hur tror ni att jag känner mig
över att ha onda knän och dålig rygg?
bli andfådd av en trapp, eller svettig
då jag anstränger mig lite?
aldrig kan köpa kläder utan ständigt
få gå i leggins då jag är för tjock?
jag vill inte längre!
jag gör något åt detta nu då jag
inte varit mogen tidigare.
sist jag vägde helt okej var jag 17-18år.
under graviditeten med Julian
gick jag bara upp 10kg.
dom blev jag aldrig av med sen.
efter det fortsatte det stiga och har
gjort sedan dess.
på invägningen med Minea vägde
jag redan 20 kg mer än när jag
var gravid sista dagen med Julian.
nu gick jag 'bara' upp tio kg igen, men
denna gång vägde jag redan alldeles
för mycket vilket har resulterat i
en övervikt på över 30kg.
ni som tycker jag är så fin som jag är
får mer än gärna ta över min övervikt
och det första jag kommer säga till er
är att ni är fina precis som ni ser ut.
då ska ni få veta att den kommentaren
känns som en käftsmäll när jag vet
att dom som slänger ur sig den kommentaren oftast har en schysst
jävla kropp men ändå klagar på sig själv
och är sjukt missnöjd.
ni ska veta att det är dessa människor jag tänker på under ett träningspass.
människorna som kommer kommentera
att jag inte får gå ner mer i vikt
för att det inte är jag.
den dagen kommer att komma.
men den dagen kommer jag veta
att jag är hälsosam och ni antagligen
jävligt avundsjuka över att jag lyckats!
booooooyaaaah!!


Kommentarer
Postat av: Lisandra

Bra skrivet, känner igen det där såååå väl!
Kämpa på, jag hejar på dej:)
Kram

2012-09-06 @ 08:51:51
URL: http://lizzzandra.blogspot.com
Postat av: Lisandra

Bra skrivet, känner igen det där såååå väl!
Kämpa på, jag hejar på dej:)
Kram

2012-09-06 @ 08:51:51
URL: http://lizzzandra.blogspot.com
Postat av: malin

Jag håller med dig till 110% marielle! Så jävla bra skrivet :) och jag känner igen mig så mycket.. Synd att du inte bodde uppsala då hade vi kunnat kötta tillsammans. Jag håller på dig snygging!

2012-09-06 @ 09:14:04
URL: http://neverwithoutu.blogg.se
Postat av: Jossan

Du är GRYM! Det finns inga hinder om man väl bestämt sig.
Att folk sen kollar snett och har onödiga åsikter är ju så typiskt oss människor, man ska se ut som man gör, äta den gamla vanliga halvfabrikatsmaten och inte träna för mycket. Man kan ju bli sjuk av att träna liksom... Näe, det är fan dags för oss hälsosamma träningsnarkomaner att ta över världen. Vill man dö ung eller leva ett långt och friskt liv? Inget svårt val i mina ögon! Jag hejar på dig och det ska bli ett sant nöje att få följa din resa! HEJA!!

2012-09-06 @ 21:59:50
URL: http://fitnessguru.se/tensby

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0