hur gör man egentligen?

ja hur går man ner i vikt
hälsosamt och utan hunger?
den frågan har jag ställt
mig själv och många andra tidigare.
jag vill inte göra någon operation.
jag vill inte dricka mig smal för att
sedan gå upp när man börjar äta.
jag vill inte käka några magiska
piller och känna mig rädd över
att sluta äta dom..
jag ville göra det enligt mig "rätt"
för en gångs skull.
på sex dagar med world of shapes
grymma program fitnessfighten
har jag redan lärt mig massor.
man ska äta mat!
6 gånger om dagen och försöka
undvika allt socker.
lördagen den 1a september hade jag
varit inställd på sedan länge.
jag har försökt sluta äta godis, läsk,& andra onyttigheter länge, men misslyckats. vad är skillnaden nu?
inte äre viljan då jag alltid velat detta.
hemligheten är mentaliteten.
jag var förberedd mentalt.
jag bestämde mig!
nu jävlar är det nog.
inte ett uns av socker har jag stoppat
i mig dessa sex dagar.
det kan låta lite för vissa men för mig
är det så himla stort.
med socker menar jag inte bara godis, utan även allt gömt socker i maten
man äter.
nu lagar vi mat och såser själva.
alltså inget halvfabrikat.
har märkt att planeringen är
viktigast, och nu när jag är lite
hängig osv pga sjukdom så
har det inte varit det lättaste.
jag vill tipsa alla om FF.
ett grunt bra koncept där man
får lära sig allt i mat och träningsväg.
dom har redan fått mig att upptäcka
saker jag inte visste.
nu måste jag äta förresten, hörs sen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0