kanske lite personligt

nu kommer jag bli
personlig, men jag är ju inte direkt
blyg av mig.
såhär äre va.
efter att man fått barn så blöder man
ju ett tag. jag gjorde det i några veckor och har sedan dess väntat på
att den "kära" lingonveckan ska komma.
efter två dagar med FF så kom den.
det måste vara ett tecken på att
kroppen sätter igång och börjar
må bra? jag vet inte men det känns
som det iallafall.
igår kände jag mig febrig eftersom jag
endast sovit ett par timmar igårnatt.
trotsade detta och började mitt
träningspass precis som vanligt.
först går det så jävla bra, det tog
längre tid att få upp flåset i trappen
än vad det gjorde första dagen så
jag blev sjukt jäkla glad över att det
redan märktes skillnad.
efter 15 min in i passet fick jag svårt
med andningen, halsen började
pipa i både in och utandning
så jag förstod motvilligt att jag var
tvungen att avsluta passet.
idag känner jag mig sjuk, har ont i halsen och smärta i nacken.
brukar få ont där vid förkylning.
visst, jag ska inte sticka under stolen
med att detta känns som ett fett
bakslag, men trots två missade
träningsdagar har det redan hänt
grejer med kroppen.
jag har inte ätit något alls med socker
i dessa dagar och äter enligt kostschemat. fortfarande var tredje timme så jag är ändå stolt.
hoppas på tillfrisknad snarast
men tills det sker tänker jag gå
lugna promenader. bättre det än
att bara sitta inne och kurera mig.
man behöver ju friskluft också.
pga detta så kanske jag inte direkt
kommer till final, men jag tar mig
ur denna månad med nya kunskaper.
jag kommer inte sluta äta bra när
detta är över, har ju som sagt
30 kg att gå ner ungefär.
nu vet jag att maten är A & O.
imorse vaknade jag och ställde
mig på vågen. tankarna for runt i huvudet att jag säkerligen gått
upp nu när mensen är tillbaka,
men till min stora förvåning har jag
gått ner ytterligare.
det mesta är såklart vätska
men ändå. bättre ner än upp ju.
nu ska jag klä på lillkillen och
sedan lämna av honom på dagis.
puss på er mina fina!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0