jävla sockersug..

alltså idag har jag varit världens
bitterf.. jag blir så förbannad på
mig själv ibland. hur jävla svårt
ska det vara att hålla sig borta från
all skit? i förrgår kunde Christian
inte hålla sig längre, han köpte hem
lite karra. om jag höll mig borta?
big fucking no! men trots att
jag endast åt tre, TRE bitar choklad
så blir jag så jävla besviken.
det var förfan inte ens gott.
sen blev jag riktigt dålig efteråt.
hade extrem huvudvärk precis
hela natten som inte var borta
när jag vaknade på morgonen.
summan av kardemumman blir
alltså att jag inte tänker stoppa
i mig sån skit mer. det är inte värt
att må sådär himla dåligt efteråt.

det är ingen enkel resa jag
har påbörjat. det är svårt som fan.
det kommer bli krokigt & jag kommer
stöta på många hinder.
men inget som får mig att ge upp.
jag ser målet framför mig.
jag ska ta mig dit, hur lång
vägen än kommer bli.
det går, andra lyckas hela tiden.
jag vet att det kommer hända mig.
men det krävs enorm vilja.

en vecka kanske går felfri,
en annan misslyckas jag totalt.
men jag kommer inte sluta
förrän jag står som segrare.
jag ska besegra mina inre
sockerdemoner, och jag
är på god väg. jag är min
största fiende, men också min
bästa vän. just nu samarbetar vi
inte så bra, men det är en process
jag ständigt måste jobba på.
ungefär som en fd missbrukare.
ibland trillar dom dit igen, men det
betyder inte att man ger upp.

dagens middag blev en pizza
gjord efter ett lchf-recept såklart.


Kommentarer
Postat av: Jossan T

Ja Gud detta jävla godis!! Jag körde ju 6 veckor utan godis och första tiden var jobbig, ville gråta och blev som en grinig unge ibland! Det som faktiskt hjälpte mig förutom dom 1000 kr jag fick var att skriva ut mitt mål på face och insta och Johan hotade även med att lägga ut bild ifall jag skulle fuska! När jag väl kom igång så gick allt på räls, träning och mat är regelbunden. Dessutom så tillät inte Johan mig äta något och det var till mycket stor hjälp. Om man vill något tillräckligt mycket så fixar man det! :) lycka till och tänk ut riktigt noga VARFÖR du vill detta! Att jag efter 7 år äntligen kommer våga bada med mina fina barn är min morot, denna sommar är min och man har bara ett liv och en kropp.

2013-04-26 @ 20:39:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0