schysst kommentar "bea"

"Hur trodde du att det egentligen skulle bli med flytten till Göteborg? Att inget skulle vara i närheten av hur det är nu? Behövs ingen raketforskare för att kunna ana att det skulle bli så. Och inte undra på att att man är 20kg fetare än vad man egentligen ska vara om man i flera år suttit på sin röv hela dagarna medan ens partner är och jobbar 6 dagar i veckan, börjar 08 på morgonen, kommer hem 16 för att käka middag och sticker igen 17 för att ta kvällspasset till 22 och är den enda i förhållandet som drar in pengar (och nej bidrag räknas inte).

Och om det är någon stad som det är osäkert att växa upp i så är det väl ändå Östersund? Skulle alla dagar i veckan hellre låta mina ungar växa upp i Götet än i en stad där majoriteten av ungdomarna missbrukar, snackar skit om varandra så hårt samtidigt som dom är bästa vänner bara för att dom inte har några andra att vara kompisar med, och där alla skaffar barn innan dom fyllt 20 för att få något att leva för eller för att få deras kille att stanna kvar hos dom, är det en stad man vill att sina barn ska växa upp i? Där majoriteten av sina barns vänner kommer sitta på behandlingshem och hamna i missbruk under sin uppväxt. Säga vad du vill men för alla som kan tänka utanför sina känslor och istället logiskt; så är det faktiskt sanningen om en av dom mest deprimerade städerna i Sverige.


Och om jag känner en sådan som dig rätt nu kommer du garanterat inom en snar framtid gå ut med din uttalan om min lilla kommentar, något i stil med "och nu har jag blivit utsatt för det här näthatet som florerar, att folk inte har bättre saker för sig än blabla Jag vet vem du är och jag har polisanmält dig"-gnäll.


Kan knappt bärga mig.
Tack för mig.
2013-04-04 @ 01:12:00"

jag är inte förvånad att någon som
du är anonym. en person full av
åsikter som inte vågar stå för det!
att jag är överviktig beror på att
jag haft en ätstörning i halva mitt
liv och när jag slutade idrotta
så gick jag såklart upp.
du vet inte ett skit, så varför inte
fråga mig istället? du är ju precis
som du beskriver folket i ösd.
snackar skit så tungan blir svart.
jag har inte suttit på röven medan
Christian har jobbat.
jag har pluggat upp mina gymnasiebetyg, jobbat som städare medans jag va gravid. och sen jobbade jag på förskolor och fritidsgårn, så vad vet du om vad jag har gjort?
sen har jag varit gravid därimellan
och sista graviditeten jobbade jag
trots att jag knappt kunde stå upp
pga komplikationer under graviditeten.
men för all del, tro att jag suttit
hemma och rullat tummarna.

jag vet att det är mycket droger
i Östersund. men det är där
vi har våran familj.
vi flyttade för att vi ville testa något
nytt, och vi förstod att vi skulle
vilja flytta hem igen för att våra
barn ska få en bra relation
till våra föräldrar. något som
vi båda saknade som barn.

du känner inte mig, och jag kallar
inte detta för näthat direkt.
jag anser att jag har rätt att försvara
mig angående dina påståenden
och faktiskt berätta sanningen
något som du uppenbarligen inte
har en jävla aning om.
sen att du inte ens vågar stå
för vem du är kallar jag fegt.

och varför blir du så upprörd
över att folk skaffar barn innan
dom fyllt 20? och hur vet du
att tjejer behåller sina barn
för att få killarna att stanna?
har du frågat dom?
eller är det ännu ett
påstående som saknar källa?

om jag känner sånna som dig
rätt så är du en riktigt bitter
människa som bara stör dig
på alla andra och hur dom
lever sina liv istället för att fokusera
på ditt. sen tror du en massa
saker utan att faktiskt ta reda
på om det är deras eller din sanning.

du läser min blogg av
någon konstig jävla anledning.
stör dig förbannat hårt på
mitt inlägg och lägger sedan
ner tid och energi på
en innehållslös kommentar?
det säger nog mer om dig
än om mig faktiskt.
get a life!
om inte annat kan du väl
skaffa knodd så får du också
något att leva för. "tack" för mig!


Kommentarer
Postat av: ♥ Tirja ♥

Men vilket rikspucko :O
Tur personen vet precis hur och vad ni gör!
Stalker varning där ju!

Personen verkar ju mest avundsjuk, bitter och missunnsam!
Även OM du inte skulle ha jobbat så vad spelar det för roll? Om du hade gått upp i vikt pga lathet so what? Du och Christian hade säkert haft en överenskommelse om hur det ska vara hos er isf, det har jag och min gubbe iaf, för jag HAR inte jobbat bara pluggat lite och varit mammaledig men jag sköter våra barn och så mycket i hemmet jag ORKAR.
Det har ju ingen annan med att göra.
Det viktiga är ju att du ändå försöker bryta mönstret. Du vill inte vara överviktig, du försöker göra något åt det. Och jag misstänker å det grövsta att du inte vill bara dra dina fötter hemma heller, du känns inte som en sån person!

Du är en stark brud, men precis som jag måste du nog lära dig att allt inte sker över en natt, och att är man deprimerad så blir det inte bättre av ju högra krav man sätter på sig själv.
Jag är inte där än, långt ifrån, men nån dag ska jag komma dit.

Vi kommer nå målvikten, det kommer bara inte hända imorgon. Vi kommer må bra och känna oss bra, men det kommer ta sin lilla tid.

Det är så lätt för folk att kasta sina sanningar runt om sig, läst lite här, hört något rykte (från nån bitter jävel) där och blandar ihop allt och gör det till en sanning.

Jag kommer ju inte från östersund från början, flyttade hit strax innan jag fyllde 14, och skulle hellre låta mina barn växa upp här än på många andra ställen.
Alla blir inte pundare, tänk då bodde vi ändå första året i ängsmon ;P Om vi ska dra förutfattade meningar lite längre.
Och det va inte förens efter gymnasiet och ett par år där efter som jag kom i kontakt med stadens pundare. Eller lite väl festande person kanske man ska säga. För jag träffade fel kille.
Hade jag inte träffat han hade jag aldrig hamnat i det umgänget men då hade jag antagligen aldrig träffat min man heller, inte haft dom två barnen eller en tanke på familj och barn heller.

Med allt detta vill jag väl mest säga, Marielle, du är stark men det är ju ingen nyhet ;) Och jag finns här och hejar på dig, oavsett om du är nere i götet eller kommer tillbaka hit upp!
<3

Massa svammel som vanligt, men du vet att jag tror på dig!

2013-04-04 @ 08:27:37
URL: http://tirja.blogg.se/
Postat av: sandra

Bra marielle. Jag blir så jävla förbannad när jag läser skiten hon skriver. Vad vill människan? Var stark och ta ingen skit. Du är en underbar vän en kanonmamma och världens gladaste härligaste människa. Frågan är ju, om hon nu tycker att du gör/har så mycket fel i ditt liv, blir de då bättre av all skit hon öser ner på dig? Som du skriver, hon är en bidragande orsak till fler idioter i världen. Tragisk människa.

2013-04-04 @ 08:42:59
Postat av: Lisa

haha men herre gud vilken pinsam människa, visar bara att denna människa är avundsjuk på dig marielle!

jag har alltid sett upp till dig sedan jag gick på torvalla, och jag tycker du gör ett grymt jobb. du har två fina barn och en man, och ni har skapat en trygg och fin familj tillsammans. och all kärlek du/ni ger era barn är underbart att se. jag ser verkligen upp till dig både som mamma och människa, en som vågar stå för det du tycker och någon som vågar satsa, samtidigt är du så klok och vis!! en stor kram till dig och fingret upp till den osäkra fegisen!

2013-04-04 @ 08:46:35
Postat av: Sandra

Bra svar på en sjukt orättvis kommentar. Folk borde bry sig mer om sina egna liv än andras, då det säkerligen skulle få dom att sluta lägga energi på att trycka ner andra.

Tycker du gör det sjukt bra med försöken till viktnedgången, för det är inte det enklaste, tro mig, jag vet! Men så länge du har viljan så kommer du nå ditt mål, och jag tror på dig!

2013-04-04 @ 13:36:55
URL: http://turraan.blogg.se
Postat av: Sara

Snyggt svarat Marielle! Tänka sig att en sån person ens la ner tid med att spy galla i en sån lång kommentar!
Vet ju hur du var i skolan. Och på måleri jobbade du bra och var duktig! Alltid en glad fläkt!
Beskrivning på Östersund känner jag inte alls igen, kanske är som en struts med huvudet i sanden.
Droger märker jag inte alls av. Men det skrivs mycket om det, är det någon större skillnad mellan Östersund och andra städer? Vilket skitsnack att unga tjejer väljer att skaffa barn för att behålla sina killar. Klassisk nedvärdering på mindre städer. Har ingen nära vän som fick barn innan 20 eller gör det för att behålla sin kille.
Det där med Christian var ju löjligt, nervärdera inte ert sätt att leva på. Alla är vi olika och gör det som är bäst för vår EGEN familj!
Ni har gjort det bra som har flyttat för att det är vad ni har tyckt var bäst för er familj. Lika bra gjort som att känna om det är fel och att ni vill hem igen. Inget är skrivet i sten.
Östersund är Sveriges finaste stad. Klart som fan att man längtar hem:)

2013-04-04 @ 16:32:54
Postat av: Marielle F

Det är förjävligt att man ska bli påhoppad på det där viset, å dessutom inte vågar stå för vem man är!

Du är grym Marielle, å ni är välkommen hem!

2013-04-04 @ 18:47:30
Postat av: Signatur: Peo, min första stora kärlek

Skribentens ord, säger mer om "hen" än om dig. Jag hoppas att "bea" tagit sig ifrån Östersund och någon gång kommer försonas med sina gamla vänner, då sorgen/bitterheten över detta är påtaglig.
Kommentar två: Bli inte ett offer för ideal Marielle, det finns ingen som säger att en person som väger 50 kg är en lyckligare person. Faktum är att de lyckligaste personerna enligt forskningen är dom som bland annat har nära relationer, känner social gemenskap, har mål i livet och självacceptans.

Jag tror på dig Marielle. Du är driven och stark, det kommer gå bra för dig i livet!
(Jag tror även på "Bea", när hon släppt bitterheten och börjat "leva som hon lär": - Heja "Bea", då är du säkert en jätte skön person!)
Ta hand om dig

2013-04-11 @ 21:15:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0