sega bloggapp

äntligen kan jag blogga igen.
jag har försökt i flera dagar
men bloggappen har krånglat
precis heeela tiden.
eftersom jag sagt upp mitt
gymkort men ändå vill träna
så tänkte jag faktiskt börja simma.
sen har jag börjat kolla på lchf-kost
vilket jag varit emot fram tills nu.
jag tänker ge det ett försök och
se hur jag mår och trivs i det.
har läst massvis med sidor
och kikat på olika debatter på tuben.
det finns ingen långsiktig forskning
på hur kroppen påverkas av en sådan
kost så ingen vet om det är bra
eller dåligt i längden. så jag tänker
gå på känsla. lchf för mig innebär
god mat och mindre kemiska tillsatser.
mycket grönsaker och goda såser.
inget socker och massa ägg, haha.
sen får det visa sig med tiden hur
strikt jag bestämmer mig för att vara.
jag äter redan nu på assiett
och äter tills jag inte är hungrig
så det tänker jag fortsätta med.
nu måste jag bara lära mig mera
och hitta någon bra frukost då det
känns som min största utmaning.

lchf är en kost som gjort att människor
bildat läger. för och emot.
jag står mittemellan och kan förstå
bådas perspektiv på saken.
men jag tror ändå man ska skita
i vad alla säger, tycker & tänker.
alla råd och rön hit och dit.
man är ju ändå chef över sin egna
kropp och jag tycker folk ska få
äta det dom anser sig vara bäst för dem
själva. ingenannan kan tala om
för mig hur jag mår om jag äter si
eller så. det vet ju bara jag.

tillbaka till simningen.
hade vi bott i Östersund hade jag
aldrig velat börjat simma.
jag hade fegat ur och varit
rädd över att någon skulle se mig.
här känner jag ingen så att dra
på mig en baddräkt känns inte
lika jobbigt. jag tycker simning är
en bra träningsform då kroppen
inte belastats på något sätt.
min rygg kommer nog tacka mig.
jaha, nehe.. det var nog allt
jag hade för den här gången.
puss och kram!


Kommentarer
Postat av: Sara j

LCHF var en jätte bra start hemma hos oss! Först började det med att vi ville gå ner i vikt, vilket Johan gjorde! Det bara rasade av honom. Jag tappade kanske 3-4kg, men tränade ganska hårt samtidigt.
Men LCHF är mer en livsstil. Många säger att man inte kan kalla det en diet. Och det håller jag med om! Man tar bort massa dålig mat och fokuserar på rena rätter. Vi åt inte jätte strikt, men hade hela tiden tänket. Protein så som fisk eller kött, sås gjord från grunden, ofta fetaost och sallad till. Så galet gott!!! Allt i kyl och skafferi är nu märkta ekologiska. Efter en titt på maxi så såg vi att det inte var någon prisskillnad:)
Bästa sakerna med LCHF för mig var:
-Magen slutade krångla.
-Var aldrig hungrig
-Aldrig sötsugen
-somnade inte i soffan efter jobbet:)
Men man måste ge det några veckor. Sen ät inte så himla fett som så många vill att man ska göra. Testa vad som passar bäst:)

2013-04-14 @ 17:09:51
Postat av: Linn

Inga ägg? Varför? Brukar ju vara sjuuukt mycket ägg i LCHF ^^

2013-04-16 @ 18:23:30
URL: http://halsogladje.blogg.se
Postat av: Linn

Haha jag som läste meningen krokigt :"inget socker och massa ägg". Hoppas du förstår hur jag tänkte ^^

2013-04-16 @ 21:34:44
URL: http://halsogladje.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0