städ och utelek

ja idag är schemat
åter fyllt med saker.
lämnade Julian själv
för första gången idag.
09.30-11.00 inte så himla länge
vilket känns skönt.
nu är jag hemma, satt nyss
igång en tvätt och ska snart
fixa disken i köket..
Minea sover och efter att vi
hämtat Julian blir det lunch
och sedan ut i finvädret och leka.
efter det hade jag tänkt städa
badrum, vika in all tvätt i garderober,
hänga den nya tvätten, dammsuga,
torka golv och dammtorka.
en riktigt bra hemmafru börjar
jag bli nu, haha.

imorse åt jag två ägg, lite gurka
toppat med majonäs till frukost.
till det drack jag ett glas mjölk,
och inte tre som jag gjorde förut.
jag har redan börjat gå ner i vikt
vilket känns toppen.
jag vet att man kan må lite konstigt
första veckan med lchf eftersom
kroppen inte riktigt är van.
det kände jag av genom huvudvärk
så fort jag slog upp ögonen imorse.
det är förvånansvärt lätt att äta
såhär. frukosten är mer mättande
än risgrynsgröt eller yoghurt som
jag alltid åt förut. sen är jag hittills
inte alls sugen på godis osv.
det lär väl komma snart
eftersom jag startade i måndags bara.
men jag tänker hela tiden vad jag
vill få ut av detta, och jag tycker
inte det är värt att ens unna sig
godis på helgen. då vet jag att
jag snabbt faller tillbaka i gammalt
mönster och det vägrar jag riskera nu.

igår köpte jag en baddräkt.
provade den när jag kom hem
och till min lättnad satt den riktigt bra.
nu längtar jag efter att få simma
och min plan är att köra intervaller.
på lång sikt är min tanke att
simma 3 ggr i veckan och
styrketräna hemma 2 ggr.
sen är vardagsmotionen
såklart jätteviktig så när Julian
börjar dagis "på riktigt" tänkte
jag ta mig någon promenad
med Minea lite då & då.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0