tacksamhet

istället för att lägga energi på
att tänka på allting man inte har
så borde vi istället glädjas åt
det vi faktiskt har.

jag har en fantastiskt sambo.
pappan till mina barn som
alltid stöttar mig i vad jag än
ger mig på här i livet.
vi är lika men ändå så olika.
vi resonerar och tänker likadant,
båda brinner för samma saker
och vi har gemensamma mål
här i livet. vi delar samma musiksmak
och gillar när det händer roliga
saker i vardagen. vi löser livspusslet
tillsammans & jag är så glad att
jag får dela livet med honom.
vi bråkar aldrig, och det är faktiskt
sant. vi kan tycka olika, men det
uppstår sällan konflikter mellan oss.
han är min soulmate helt enkelt!

det bästa vi har gjort är våra
underbara barn. vi fick ingen
drömstart med någon av dom, och
lilla Minea höll vi på att förlora.
jag är så otroligt tacksam över
att våra barn lever, är friska och
mår bra. men allt har inte varit lätt.
båda våra barn hade kolik i fyra mån
som sedan övergått till nattskräck.
dom är/har varit väldigt krävande barn
och Julian var allt annat än lugn
som liten bäbis. vårat förhållande har
verkligen fått prövningar men vi
har tagit oss igenom det tillsammans,
för kolik är verkligen sjukt påfrestande
för ett förhållande.

vi har fin familj, släkt och vänner.
vi har tak över huvudet & mat
på bordet varenda dag.
vi har hela & rena kläder
och sängar att sova i.
vi uppfyllde våran gemensamma
dröm och flyttade till Göteborg.
vi har hittat ett bra dagis och
jag ska snart börja söka jobb.

vi har så otroligt mycket att
vara tacksam över. men i dagens
samhälle glömmer man lätt bort det.
sann lycka finner man inte genom
tekniska prylar eller märkeskläder.

våra barn är inte bortskämda och
har inte ett överflöd av leksaker.
men dom är lyckliga och vi spenderar
mycket tid med dom.
tid är nog det rikaste ett barn
kan få av sina föräldrar idag.
vi ska jobba, träna, sitta vid facebook & alla dessa internetsajter, vi ska tvätta, städa & laga mat. glo på tv, handla,
träffa vänner, & gå ut
på massa nöjen. vi ska också mitt
i allt detta ge våra barn den
uppmärksamhet dom förtjänar.
ge dom en trygg uppväxt och
en stadig grund att stå på.

jag är tacksam över allt det fina
jag har i mitt liv, och otroligt
glad över att få dela det med
min lilla familj ❤


Kommentarer
Postat av: Emelie

svar: Jag har tappat ca 13 kilo sen jag började med min träning och nya kost. Jag började i September så egentligen har det gått rätt sakta. Jag gick alltså ner detta på ett halvår ungefär. Men hellre gå ner långsamt då det är lättare att hålla vikten. Jag tänkte försöka gå ner 2 kilo till och sen är jag nöjd! :)

2013-04-19 @ 12:35:56
URL: http://annaemeliesjolund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0