blir ingen bio :(

jag skulle på bio ikväll med
finaste Connie.
jag har sett framemot detta hela
veckan eftersom jag inte gjort
något sånt här för mig själv
sen Minea föddes.
tyvärr blev jag tvungen att ställa
in då jag låg i feberfrossa inatt.
trodde jag skulle dö av kyla typ.
drömde väldigt konstiga drömmar
och låg vaken från halv fyra till
halv sex imorse. klev sedan upp 6..
har tagit alvedon så det värsta har
lagt sig som tur är eftersom jag
har två barn att ta hand om.
idag har det inte blivit många knop
här hemma. jag orkar bara inte.
skulle behöva tvätta men det
får faktiskt vänta.

för någon månad sedan blev
Christian's cykel stulen.
sånt brukar man ju aldrig få
tillbaka, men igår kom ett brev
på posten. polisen har hittat
cykeln. herregud vilken lycka
med tanke på vad den kostade.
lite glädje i detta elände med sjukdom.

andningen på Minea är bättre idag
men hostan verkar inte alls ge efter
lika bra. vårdcentralen har fortfarande
inte hört av sig om några provsvar
så vi vet inte om hon har RS-virus
eller inte. igår var jag själv tvungen
att ringa och dubbelkolla så
läkaren hade skrivit ut bricanylen
som hon lovade. men icke.
så det fick bli en jourläkare som
fick göra det så Christian kunde
hämta upp den efter jobbet.

nu hoppas jag lite på ett mirakel.
vill inte sätta en sjuk liten tös
på tåget på söndag.
i värsta fall blir det bara jag
och Julian som åker, och det
vill jag verkligen inte.
ska förbereda lite lunch nu, puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0