medium

var hos en tjej som är utbildat
medium idag. hon är här och
hälsar på nu men bor egentligen
i Borås ungefär.

jag kliver in genom dörren
i en kvarteslokal i torvalla.
där möts jag av en trevlig
kvinna vid namn Catariina.
på borden står ljusen tända
och min nervositet ekar nästan
genom rummets alla väggar.
jag sätter mig ner i en soffa
och hon förklarar hur det hela
går till. det går fort när hon får sin
första kontakt. hon beskriver honom
som ung och tankarna föll snabbt
på Christians bästa kompis Mattias
som har gått bort. hon beskrev honom
så bra att jag tillslut förstod att det
var han som var där.
varför det inte var helt självklart
för mig i början var att jag funderade
på varför han kommit till just mig.
men hon berättade att han är
mycket med mig efter hans bortgång.
han gillade mig som person när
jag levde och gör det fortfarande.
Mattias sa saker som gjorde att
jag grät, saker som han vet om
mig nu som ingenannan vet.
jag tog näsduk efter näsduk
för att torka mina rinnande tårar.
jag har känt av saker och han
ville bekräfta att det är han
som varit där och försökt göra
sig hörd. mitt hjärta värmde otroligt
mycket av att han ville mig så väl.
med hänsyn till hans släktingar
vill jag inte berätta mer om allt
han sa och beskrev. men jag vet
till 100% att det var han.
Mattias sa också åt mig att
skriva mer, för det är något
jag är duktig på. sen ville han ge
mig en rejäl spark i baken, och det kan
ju alla som kände honom förstå
vad han ville med den sparken.
träna, jag måste komma igång
med den där träningen, haha.
han berättade också att han
försökt få kontakt med mig
men att jag inte fattat att det var han.
nog har jag märkt av både
beröringar och ljud men jag
trodde inte att just han ville
ha kontakt med mig. han frågade
också om det var okej att han var
hemma hos oss, och det är självklart
att han är välkommen!

nästa kontakt beskrev hon som
en äldre liten dam.
väldigt tystlåten och som
höll sig lite i bakgrunden.
hon hade glasögon och
förklarade att hon frös om fötterna.
farmor, min farmor är här!
hon berättade också att min
farmor var medial och visste om det
men på den tiden pratade man
inte om sånt, knappt nu heller.
farmor berättade också att hon
kunde sjunga, men det visste ingen.
visst sjunger du Marielle? frågade
Catariina. skrattandes svarade jag
ja, jo det gör jag.
fortsätt med det sa hon.

sista kontakten beskrev hon
som en morfar.
fundersam och skakandes på
huvudet tänkte jag att det är
fel då min morfar lever.
nej, han säger bestämt att han
var som en morfar för dig Marielle
och att blod inte alltid är tjockare
än vatten. DÅ trillade polletten ner.
min mormors ex Gustav.
han var som en morfar för mig
då min riktiga inte funnits där alls.
Gustav var lite arg på mig, han sa
att jag måste sluta ha sånna komplex
över mitt utseende eftersom han
tycker att jag är så himla fin.
då grät jag återigen, för det
träffade så precis. han berättade
att han gillade mig väldigt mycket
som barn, och att jag var så tuff
som kunde slåss med killar.
haha fast det kunde han inte säga
då eftersom man inte får slåss.

det finns så himla mycket mer
saker men mycket är alldeles
för privat att skriva här, sen har
jag glömt hälften också.
men hon spelade in allting
så jag kommer få det på skiva.

detta var en helt fantastik
upplevelse och jag vill tacka
mamma som betalade det åt mig.
jag kommer garanterat gå
till henne igen någongång
i framtiden. vilken wowkänsla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0