nu skiter jag i vad alla tycker

äh nu tänker jag berätta
vad jag har på gång.
det är min blogg och jag måste
få skriva av mig när jag vill!!

jag vet att många kommer
reagera nu och säga åt mig
vad som är rätt och fel.
men jag är vuxen, och vill inte
höra hur jag ska leva mitt liv.

för tre år sedan gick jag med
i ITRIM då jag bara skulle dricka
shakes i flera veckor.
då var jag deprimerad och hade
en konstig relation till mat.
jag lyckades inte ens genomföra
en dag utan att fuska..
jag VET att shakes inte är
en jävla mirakelkur och att många
(inte alla) går upp i vikt då dom börjar
äta igen. men nu provar jag igen
och denna gången går jag in
med hela mitt hjärta och själ.

jag gör detta enbart för att bryta
HELT med gamla matvanor, få mer motivation och börja planera hur
jag ska strukturera upp mitt
liv efter denna vlcd-kur.
failar jag nu så låt mig.
lyckas jag hålla vikten efter detta
så hacka inte på mig.
gläds åt min framgång istället.
det hjälper inte att höra
"amen Marielle du kommer
gå upp allting du gå ner"
folk gör gastric bypass och
vissa menar att dom "fuskar" sig
ner i vikt. andra testar shakes
och det kallas också fusk.
för det enda rätta är att börja
äta bra och motionera.
då har man gjort "rätt" för sig
och förtjänar ett grattis..

jag har inte gått med i ITRIM
utan jag har beställt pulver
från svenskt kosttillskott.
min resa började imorse.

i två veckor framöver kommer
jag försöka äta ren kur
på tre shakes om dagen plus
en banan, för att sedan
gå över till två om dagen
plus en måltid.
jag kanske bara pallar en vecka
på ren kur så jag får prova mig fram.

varför gör jag detta?
- jo, jag har fokuserat alldeles för
mycket på min kropp då jag gymmat.
koncentrationen har legat
på att dra ut tröjan ur valkarna
på magen hela tiden istället
för att träna till max osv.
jag vill med denna rivstart nu
få motivation till att förändra mitt
liv. jag vill börja träna 5-6 gånger
i veckan föralltid och inte bara nu.
jag vill sluta med godis och andra
onyttigheter och detta är min hjälp
på traven. det är oftast ganska
lätt att gå ner i vikt. det svåra är
att behålla den. så jag planerar nu
hur jag ska lyckas behålla
min framtida målvikt.

"det finns inga genvägar"
nä, jag vet det. men detta är
ingen genväg. detta är mitt verktyg
och mitt försök till en ändrad
livsstil. jag har stått still i månader
nu och då tappar jag motivationen
helt.

så till alla moralkärringar
där ute vill jag bara säga.
sköt du ditt så sköter jag mitt.
min vikt är inte ditt problem och
ska därför inte lösas av någon
annan än mig!


Kommentarer
Postat av: ♥ Tirja ♥

Det finns inga rätt eller fel.
Kör på det DU tror funkar.
Jag har också funderat på en vlcdkur om jag inte går ner. Som det är nu går jag inte ner alls igen, men jag ger den här månaden en chans nu, jag ammar fortfarande så jag får vänta ändå tills jag slutat med.

När du är i mål kommer jag stå där och jubla för dig, oavsett hur du tar dig dit. Målet är ju fan inte resan ;)

Lycka till nu bruden!

2013-02-05 @ 14:43:44
URL: http://tirja.blogg.se/
Postat av: Emelie

Min mamma ska göra en sån gastric bypass på måndag, och skulle äta en lcd-kur i 3 veckor. Första 5 dagarna åt hon bara den och promenerade i ungefär 1½ timme varje dag sammanlagt. Sedan började hon "fuska" och åt lågkalorimat, som kyckling & sallad bara. På en vecka gick hon ner 5 kilo och nu på 2 veckor har hon gått ner ytterligare 3 kilo.
Och du som då ska gymma på dryckerna kan ju gå ner betydligt mer! :)
Mamma fick också i sin diet dricka hur mycket vatten, lightläsk, te, kaffe & buljon som helst, och det var tur för dryckerna gjorde & gör henne väldigt svag på kvällarna. Så följ din kropp!! känn efter ordentligt vad kroppen säger (förutom sötsuget och sånt som man kan stå emot) hehe! :)

Lycka till! :)

2013-02-05 @ 14:53:39
URL: http://emie.webblogg.se
Postat av: Zandra

Du försvarar dig hela tiden, kör på bara! Jag skiter fullständigt i vad folk tycker om att jag har börjat träna så mycke, fokuserar på dom som puschar mig istället! /Zandra.E

2013-02-05 @ 15:11:05
Postat av: Anonym

Gör det du tror fungerar. Allt är värt att prova. Älskar din blogg!

2013-02-05 @ 15:35:13
URL: http://annaemeliesjolund.blogg.se
Postat av: MarielleGrääs

hahaha jag vet Zandra.
sa precis så till Christian att jag
inte behöver försvara mig egentligen
men jag gör det för att slippa alla
onödiga kommentarer om vad som är
rätt och fel ;)

2013-02-05 @ 15:44:43
URL: http://mariellegraas.blogg.se
Postat av: Joanna

Hej,hittade hit från tirjas blogg.. O jag blir så ledsen när jag läser vad du skriver.. Just att du nästan måsteförsvara varför du väljer att göra på ett visst sätt.. Herregud! Det är ju heelt o hållet ditt beslut. Varför ska alla förståsigpåare komma med en jävla massa kommentarer hela tiden.. Jag hoppas verkligen att dessa väljer att knipa igen hädanefter, såvida dom inte har nåt snällt,vänligt eller posititvt att komma med förstås!;)
Sen en sak rent allmänt om förståsigpåare, dom är ju i regel såna människor som man har i sin närhet,rätt frivilligt dessutom.. Varför gör man inte "slut" med dessa? Nääerå,istället sväljer man klumpen i halsen o låtsas som att man inte alls tagit åt sig.. Osså fortsätter dom tycka o vräka ur sig en jäkla massa skit,o suger energin ur en.. Varför gör man så?(läs jag-men jag tvivlar på att jag är ensam ;) )
Ääääh, de jag vill ja sagt är att så länge du gör som du själv vill,så ska du se att det kommer gå bra! O jag önskar dig verkligen lyckat till! :) o jag hoppas,o tror att du hittar tillbaka till dig själv,angående inlägget längre ned..
Sköt om dig, o stort Lycka till! :)

2013-02-05 @ 22:02:11
URL: http://joannaolowa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0