fan vad dålig jag är!

har kommit igång grymt bra
med maten nu och äter var
tredje timma. igår åt jag på Max
efter att vi varit till logopeden
med Julian. tog en burgare
i salladsblad och mjölk, nyttigare än
så har jag aldrig käkat
på en restaurang tidigare.
på kvällen gjorde Christian kladdkaka
och jag smakade inte ens en liten
smula. stolt gick jag sedan och la mig.
sov dåligt då Minea är sjuk, hon
kan inte andas genom näsan och
vaknar 46743 ggr per natt typ.
jag är alltså jävligt trött idag
efter 2 sömnlösa nätter...
tro på fan att jag tog en bit
kladdkaka idag istället.
(tyckasyndommigsjälv) rösten
i hjärnan dök upp och tyckte jag
skulle äta lite. nu sitter jag med
fet ångest istället, tack!
hatar att Christian är så beroende
av socker, det blir tio gånger
svårare för mig när han ska
käka massa skit jämt.
men igår kände jag mig stark
och lät han därför baka
(han frågade såklart först)
eftersom han inte vill fresta mig.
men nästa gång säger jag nej
om han inte slänger det som
blir över förstås, då går det bättre.

Minea blir förresten 8 månader idag.
så himla skönt att bebistiden lider
mot sitt slut, jag är så less.
vi har ju bäbisar längre än andra
eftersom dom kommer för tidigt.
så vi är lite udda och längtar
tills dom växer, haha. ogilla
bäbistiden hårt alltså!


Kommentarer
Postat av: ♥ Tirja ♥

ha inte ångest, ta det här som din ätar dag då!
och kör bra igen imorgon :)
Du är så duktig men det är ingen mening att få ångest.
Och ni kanske får diskutera lite hur han ska hantera sitt sockerberoende, för även om det inte syns utanpå så kan det finnas på insidan allt det där dåliga!
Sen att han inte ska lämna så det finns kvar, det hade jag aldrig pallat!
<3

Hur gjorde ni med maten när du va med i fitnessfighten, åt du ditt eget och dom andra annat? Tycker det känns jätte svårt att få till alla mått om man ska laga mat åt alla i familjen :(
Börjar bli riktigt nervös inför starten nu!

KRAAAM <3

2013-01-29 @ 12:53:59
URL: http://tirja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0