skärpning nu fröken grääs!

jag fattar inte vad jag håller
på med. att gör två saker samtidigt
verkar inte vara min grej.
tränar jag mycket så sköter
jag inte kosten.
äter jag bra så sköter jag inte
träningen. vad i hela?

idag ställde jag mig därför i
köket och gjorde smoothie
som jag hällt upp i glas.
sen gjorde jag lite matlådor
också med kyckling och wokisar.
måste köpa fisk imorgon annars
kommer jag bli så less, haha.
tänkte koka ägg också.

ikväll blir det träning och
nu tänker jag se till att äta mina
6 mål om dagen för annars kommer
ingenting hända på vare sig
vågen eller måttband.
sen måste jag se till att få
i mig vatten under dagarna och
inte bara då jag tränar.

varför gör du detta marielle?
- jo, jag vill såklart gå ner i
vikt men också få en sundare
livsstil. jag vill orka mera och
bli den mamman jag alltid
föreställt mig att jag skulle bli.
så när det blir tungt och du
är apless, leta upp den här texten
och läs om & om & om igen.
då finner du tillbaka din
motivation. bra, då säger vi så.
sen vill jag bara påminna dig
om att KÖTTA på gymmet ikväll.
ingen jävla mellanmjölksvariant.
capish? bra. då tror jag att vi
förstår varandra. jag litar på dig!
och du gör mig otroligt besviken
om du inte ser till att fixa detta nu.
puss på rumpan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0