händelserik dag

idag hade vi tid för Minea
på sjukhuset kl 13. tog "bara" 45 min
med spårvagnen dit, så det
var aningen segt.
vi har tyckt att hon varit så stel
i benen och något känns fel.
en läkare på bvc tyckte hon kändes
helt okej, men vi fick ändå en
remiss till en barnläkare.
tack gud för det!
läkaren kände att hon var stel
i både ben och fötter.
vi vet ännu inte varför hon är
så stel men en utredning ska nu ske.
om några veckor får vi träffa en
sjukgymnast och sen utgå
därifrån. hon kan ännu inte
sitta själv och jag tror det har med
stelheten att göra.
min lilla tjej!
jag hoppas det löser sig med
sjukgymnastik så att det inte
är något neurologiskt.
men vi får helt enkelt se vad
utredningen ger nu.

efter sjukhuset åkte vi på
stadium och köpte sommarskor
till Julian. vi är ju helt utan snö
här nere och våren känns nära nu.
när vi skulle hem hoppade vi
på spårvagnen, Christian var
utan biljett men kontrollanterna
åker aldrig till vårat område.
trodde vi, haha.
vid en hållplats stannar spårvagnen
och en tjej som står längst fram
skriker 'BILJETTKONTROLL'
flera st kliver av i ren panik
och Christian springer nästan
ut med Julian.
han glömde helt bort mig
och Minea så jag ropade
att jag behövde hjälp med vagnen
eftersom det var trappor.
jag trodde min biljett var giltig,
men den hade gått ut 3 min innan
kontrollanterna klev på.
tur för våran plånbok.
2400 i böter hade inte varit kul.
hahaha fyfan vad vi aldrig
gör om det där. jag brukar ju ha
laddat kort, men har inte fyllt
på det sen det gick ut i feb..
kanske borde göra det nurå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0