lite update är på tiden!

hej mina fina!
vi är tillbaka i Göteborg igen.
i måndags kväll fick vi äntligen
lägga oss i våra egna sängar efter
ett härligt men tröttsamt besök
i Östersund. Minea sov inte bra en
enda natt där uppe så både jag
och Christian var väl mer död
än levande, haha.

efter besöket i Östersund hade vi
mer hemlängtan än någonsin
och båda vill flytta hem igen
tills dess att Julian börjar skolan.
men ingenting står skrivet i sten
så vi får väl se vad vi känner
om ett år räknat från nu.

Julian har fått dagisplats nu.
han börjar 8.e april och får
då gå 5 timmar om dagen fem
dagar i veckan då det ska hjälpa
hans språkutveckling.
egentligen är det ju 15 timmar/veckan
då jag är föräldraledig men han
fick lite mera timmar, och det behövs.
vi har även fyllt i dagisansökan
för Minea idag vilket känns helt sjukt.
hon ska börja 26.e augusti hade vi
tänkt och då är hon 1 år och 3 mån.
min lilla tjej som börjar bli
stor nu. herregud alltså!

för min del blir det att söka jobb.
min dröm vore ju i en klädaffär
men med den här kroppen
känns det helt meningslöst.
så om jag ska nå min
dröm blir det till att lägga in
en lite högre växel nu.

nä nu ska jag natta barn, puss!


Kommentarer
Postat av: ♥ Tirja ♥

Tråkigt att du känner att du inte ska kunna få jobb pga kroppen. Med din personlighet borde du kunna få vilket jobb som helst!
Här har det avstannat ganska bra igen, tror jag har gått upp den här veckan också, meeen jag får skylla på att vi är sjuka och varit det i en MÅNAD nu :(
Längtar tills jag är frisk och kan börja träna så man slipper snåla så på maten haha!

Förstår om ni har hemlängtan, det har man nog alltid oavsett vart man bor.
Det är ju bra att ha en plan känner jag. Vi har sagt hela tiden att när Isak ska börja skolan ska vi flytta ut på gården, men jag känner lite att han kanske måste få en chans att lära känna lite barn där innan skolan börjar, för det är ju lite skillnad att gå på dagis och gå i skolan.
Så vi får se, antingen om två eller tre år.
Kanske tidigare.
Men det känns skönt att ha den där planen iaf.

Hoppas verkligen lillfian tänker börja sova på nätterna för er, det är ju inte bara en som blir trött hos er.

Hoppas ni har så där underbart fint väder nu!
Kram <3

2013-03-07 @ 23:41:12
URL: http://tirja.blogg.se/
Postat av: Emelie

Jag tror inte kroppen ska ha någon betydelse hos seriösa företag! På exempelvis HM kanske det är kört för att deras bilder på hur man ska se ut är helt vridna! Men tror säkert att du kan få jobb på någon annan klädbutik! (Vet inte hur du ser ut, men tror verkligen inte det är så illa! Oftast tycker man själv att det är mycket värre än vad det är.)Sen är det ju absolut bra att du är inställd på att börja tänka mer på träning osv, det är ju bara bra och roligt! :D

Nåväl då det gäller klädbutik är ju klädsel också viktigt. Så klä dig snyggt, se självsäker ut och var framåt så kommer det att gå bra!

Stå på dig Marielle, du är så bra!

Kram, Emelie

2013-03-08 @ 21:30:25
URL: http://annaemeliesjolund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0