handla kläder...

att handla kläder som en tjockis
är allt annat än roligt.
ingenting passar, i vissa plagg
ser man ut som en korv & i
andra större än en elefant.
jag har aldrig letat efter kläder
så länge som idag, heller aldrig
provat så många olika plagg.
jag spenderade nog 2 timmar
bara i olika provhytter idag, pjuh!
jag bestämde mig för att inte
åka hem förrän jag hittat minst
ett plagg att använda när vi
ska gå ut i Oslo.
men detta var fan sista gången.
nästa gång jag shoppar ska det
vara mycket roligare!

imorse hade vi tid hos psykologen
08.30 och det var ruskigt jobbigt
att kliva upp sju när Minea ville
äta fyra imorse. och efter att ha
sprungit runt på backaplan
i fyra timmar är jag nu heeeelt slut!

köpte en rullgardin till köket idag
eftersom vi bara har persienn i
ett av fönstren och solen brukar
skina in så förbannat mycket att
vi knappt kan äta middag där inne.
hittade också en duk till bordet.
nu ser det inte längre ut som att
vi precis har flyttat in, haha.
nästa projekt är att försöka fylla
upp vardagsrummet då det är
sjukt stort och ser väldigt tomt
och opersonligt ut.
vi tänkte försöka leta efter
någon skänk på second hand
och måla om. blir inte så dyrt då
plus att det är väldigt roligt att
fixa upp gamla möbler.
vi gjorde ju likadan med
köksbordet och stolarna och
det blev grymt bra.


Kommentarer
Postat av: sunniva

usch, så hemskt när man bara tar nått som faktiskt passar till slut. fint framifrån, ser höggravid ut från sidan osv. tips på byxor: dr denim som säljs på t.ex. carlings. jeansleggings som ser ut som jeans så de faktiskt har fickor (dom fram är bara låtsasfickor men det se riktigt ut). dåligt med dom är bara att dom går sönder lätt mellan låren så man får välja sina tillfällen att ha dom. men dom är grymt sköna och höga i midjan utan att dom gör ont. till det kan man ju ha t-shirt eller vad man nu vill :)

2013-05-22 @ 18:51:40
Postat av: ♥ Tirja ♥

Känner igen det där, och det är verkligen inte kul :(
Samtidigt måste man ju ha kläder också!
Längtar tills det är roligt att prova kläder igen!!

2013-05-22 @ 20:37:17
URL: http://tirja.blogg.se/
Postat av: Andrea

när jag lyckas ta mig ner ska vi ta en sväng på stan du o jag o kika, jag tycker att allt ser förjävligt ut på de flesta affärer med fransar och katter o skit på haha... men vi borde kunna hitta nåt vettig fan ;)

2013-05-23 @ 00:17:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0