motivationen får nytändning

igår fick jag för mig att prova
ett par byxor jag haft liggandes
i garderoben utan att kunna använda
på två år. bara för att kunna testa
dom och se när jag äntligen kommer
i dom igen. igår gick det, jag fick
upp dom över låren vilket inte
gick när vi flyttat hit och dessutom
kunde jag stänga både dragkedja
och knapp. jag fattar inte, haha.
jag har stått still i tre veckor nu
och började tappa hoppet.
detta triggade igång en jävla
motivation och en vilja att
lägga in en betydligt högre växel.

när jag var in på förlossningen
med Minea vägde jag så mycket
att min haka nuddade golvet.
sen den dagen har jag tappat
tretton kilo och väger nu
mindre än vad jag gjorde innan
graviditeten med Minea.
jag är fortfarande riktigt överviktig
men på god väg neråt nu.
dom första åtta kilona gick
jag ner rätt fort efter förlossningen,
så det är dom sista fem kilona
jag slitit för kan man säga.
nu har jag "bara" 33 kg kvar
till min drömvikt, men jag vet
ju inte om jag nöjer mig redan
efter 25, så tiden får utvisa.

har slarvat med maten dom sista
två veckorna men lyckligtvis
inte gått upp något, utan bara
stannat av och stått still.
nu fick jag en kick att köra
ännu striktare och införa periodisk
fasta. det betyder att man fastar
under några timmar på dygnet.
jag tänkte köra en fasta på 16
timmar, och äta resterande 8.
12-20 = äta mina tre måltider.
periodisk fasta gör inte att
kroppen ställer in sig på
svält vilket många (även jag) har
trott. forskning visar faktiskt att
PF ökar förbränningen.
det känns som en bra grej för
mig och jag tänkte börja med att
testa i en vecka och se hur det känns.

idag kommer det bli riktigt varmt
väder, och jag vaknade upp
med täppt näsa, kliande ögon
och enorm huvudvärk igen.
jävla pollen, förstöra mitt liv såhär.
man blir ju helt utmattad.

HELVETE, kom precis på
att vi ska på bvc idag klockan
10.00 vilket jag heeeelt hade
glömt bort. måste skynda mig
nu, haha hörs, hej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0